divendres, 13 de febrer del 2009

Blogs professionals. Masses avantatges per no provar-ho.

A Internet els continguts de qualitat tenen molt de valor, és per això que els blogs corporatius són una forma molt interessant i efectiva de connectar amb altres professionals del mateix sector i amb persones interessades en coneixements vinculats amb el nostre món professional.

Els blogs professionals es nodreixen de l'experiència i del dia a dia del seu propietari, per això solen acumular informació fresca i verídica, però que no s'acostuma a incloure (d'entrada) en documents tècnics ni en llibres. Tot plegat deriva en una sèrie de beneficis, entre ells:

Avantatges sobre la visibilitat a Internet de l'empresa.

Per les seves característiques i continguts, els blogs són el plat preferit dels motors de cerca. Per això s'indexen molt fàcilment i acostumen a aconseguir una bona posició en els resultats de les cerques relacionades amb l'activitat de l'empresa.

És habitual trobar que alguns articles d'un blog apareixem més amunt en els resultats que el propi lloc web de la mateixa empresa. I del blog al web corporatiu ja només hi ha un pas.

Avantatges sobre el prestigi professional dels autors.

Un blog també es converteix en una mena de repositori permanent i actualitzat del coneixement i experiència dels autors. Ajuda a construir una identitat professional a la xarxa de forma sincera i valuosa, substituïnt al millor dels currículums que es pugui redactar.

Independentment del projecte que estiguem portant o per a qui treballem, el nostre coneixement sempre va amb nosaltres. Som les persones les que aportem el valor a l'empresa, pròpia o aliena, i les nostres aportacions als blogs revaloritzen a la pròpia companyia i a nosaltres mateixos.

Avantatges sobre el nostre propi coneixement.

Un blog és sobretot un mitjà escrit, i escriure ajuda a fixar idees, a reflexionar i a trobar noves visions sobre la nostra activitat. És un bloc de notes molt fàcil de rellegir que ens acompanya a tot arreu. I sobretot també és un lloc on podrem trobar altres professionals que aportaran la seva visió i que alimentaran la nostra.

Engegar un blog professional (o personal) és fàcil, gratuït i divertit.

Tenir un blog propi costa cinc minuts i zero euros. Mira, en aquesta pàgina que estàs llegint, veus dalt a la dreta un enllaç que diu "Crear blog"? Clica-ho, és aixi de fàcil.

Hi han altres llocs a Internet on crear blogs, els més populars són wordpress.com i aquest mateix, Blogger. Et convidem a provar-ne algun, no costa res i si no ho veus clar ho pots deixar estar, no et compromet a res.

Un blog també es pot implementar en el teu propi servidor de l'empresa, com el blog d'Enraona. Si et fa més gràcia aquesta opció, és també ben assequible. Comenta'ns-ho, et podem ajudar.

Ah, i la publicació a la Xarxa també és amena. És una manera d'arribar a la teva comunitat de clients i colegues d'una forma més fresca i divertida que fent fulletons i butlletins, i no per això menys efectiva.

Si sents curiositat per provar-ho i tens cap dubte, aquí estem per donar-te un cop de mà. No te n'estiguis!