divendres, 9 de maig del 2008

9 lliçons per a convertir-se en un participant actiu de la Xarxa i 1 llibre


S'escriu molt a Internet i sobre Internet. Un dels temes més recurrents és Internet i empresa, i és que a primer cop d'ull el web 2.0 crea un dinàmica de relació que no és gaire acceptada per les corporacions, però en canvi genera una sèrie de relacions molt interessants per a la faceta professional de les persones i de les empreses.

Avui doncs us recomanem un llibre clar, útil, ràpid de llegir i que en versió PDF es distribueix amb una llicència Creative Commons i gratuïtament:

"Manual de uso del blog en la empresa.
Cómo prosperar en la sociedad de la conversación
"

Per que aneu fent boca publiquem aquí una traducció lliure del text de les planes 74 i 75. Aquí el teniu:

9 lliçons per a convertir-se en un participant actiu de la Xarxa.
  1. Supera la por escènica: escriure a Internet consisteix en exposar en públic les teves idees i una part de la teva persona, però veuràs com la resposta que reps a canvi, en la immensa majoria dels casos, és càlida i cordial.

  2. Sé del cert que tens alguna cosa important per a dir. Aquells que dubten de tenir alguna cosa valuosa per aportar són persones que es preocupen per escriure bé i amb sentit, i són conscients que entren en conversa amb altres persones.

  3. Davant el dubte de fer-ho o no fer-ho, escriu. Sovint les aportacions més improvisades i insegures són les que generen una conversa més rica. No en dubtis pas.

  4. Els comentaris que rebis sobre els teus escrits utilitza'ls per a refinar el teu punt de vista: si les teves idees no han quedat prou clares tindràs l'oportunitat de millorar-les amb una altra aportació.

  5. A Internet es viu en beta permanent: Internet és un espai per a experimentar. No tinguis por a exposar idees provisionals i a rectificar-les. Ningú espera veritats universals, no estem fent una enciclopèdia, només estem participant en la construcció de coneixement.

  6. Quan escriguis busca un motiu central: tria el teu àmbit de coneixement, no cal que sigui molt ampli o molt especialitzat, demostra passió i constància. No importa si et desvies del tema, però deixa clar quin és el teu àmbit d'atenció.

  7. No t'obsessionis per la correcció estilística: no permetis que l'estil destorbi la transmissió de les teves idees. El millor estil és la claredat. Sigues directe i no t'obsessionis per la gramàtica.

  8. Exposa lliurement els teus èxits però no intentis només vendre't. Internet no és l'espai per fer venda directa, sinó per construir una bona reputació que influirà en la imatge de la teva empresa. L'autobombo excessiu crea mala reputació.

  9. A Internet hi ha molta gent que sí que escolta: per cada comentari que rebis sobre allò que escrius i haurà cent lectors que no et comentaran res. Amb el temps, però et sorprendrà descobrir quanta gent ha llegit i ha gaudit d'allò que has escrit.



Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure'ns a bernadette arrova enraona punt cat