divendres, 12 de desembre de 2008

Altres maneres de pagar i cobrar per Internet.

A mesura que Internet es va fent gran, les empreses tenen a l'abast a molts més compradors arreu del món. No és estrany que vagin apareixent noves modalitats de pagament que faciliten a venedors i compradors els moviments de diners.

PayPal és un dels serveis més populars (150 milions d'usuaris diuen ells). Permet la transferència bancària de diners entre usuaris, amb l'únic requisit que tinguin un compte de correu electrònic.

Com funciona?

Un cop registrat a PayPal, el venedor disposa d'un panell on li arriben els dipòsits que podrà traspassar al seu compte corrent. El comprador no necessita res, no s'ha de registrar enlloc.

Bàsicament PayPal ofereix dos sistemes de pagament:
  • Per correu electrònic. El venedor envia al client una sol·licitud de pagament per correu electrònic. El client només ha de clicar en un enllaç que el portarà al lloc web de PayPal (disponible en castellà) per fer un pagament segur amb tarja de crèdit.
  • Directament des del web del venedor. Si tenim un web de comerç electrònic, dins del procés el comprador trobarà uns botons de pagament que el portarà al lloc de PayPal, on es realitzarà la transacció, per tornar després al nostre lloc web.
També ofereixen sistemes més avançats d'integració del procés en el lloc web del venedor, però aquests dos són els més habituals. Totes les transaccions es fan des dels servidors segurs de PayPal.

Quant costa el servei?

Per al comprador res i al comprador se li aplica una comisió per cada transferència realitzada: entre el 1,9% i el 3,4% segons la quantitat, més 0,35€ per operació. No hi ha quotes d'alta ni mensuals, si no hi ha moviments no costa res.

PayPal i altres serveis semblants no estan pensats per substituir els mètodes més coneguts, com les pasareles bancàries o els contrareemborsaments. Però és molt important oferir als nostres clients el màxim ventall de modalitats de pagament, ja que els dotarem de més llibertat en el delicat moment de decidir si compren o no compren. I un comprador amb més llibertat és un comprador amb més confiança, ingredient essencial en una decissió de compra.