divendres, 25 de juliol del 2008

3 minuts d'estiu: amplia el teu horitzó musical


Si us agrada la música, avui us proposem un servei a Internet que si no el coneixeu segur que visitareu de tant en tant. Es tracta de Last.fm. Ara que per a alguns arriben dies de més tranquil·litat laboral pot ser un bon entreteniment.

Last.fm és una barreja de ràdio per Internet i xarxa social. La característica principal és que la emissora va aprenent dels nostres gustos musicals i dels de la resta d'usuaris, de manera que és capaç de recomanar-nos música similar a la que ens agrada. D'aquesta manera és possible descobrir artistes o estils que no coneixíem i ampliar així el nostre horitzó musical. Però, com ho fa?

Exacte, al ser un servei dels anomenats "2.0" tot roda gràcies a l'activitat dels usuaris. Bàsicament el procés és el següent:

  • Entrem a http://www.lastfm.es i introduïm el nom del nostre artista preferit. L'aplicació començarà a emetre una peça d'aquest artista o d'algun de similar.

  • A mesura que anem escoltant música podem qualificar algun tema com a preferit. També podem posar etiquetes descriptives a cada peça. D'aquesta manera es va construint un perfil musical particular amb els nostres gustos.
  • L'aplicació és capaç de comparar el nostre perfil amb el d'altres usuaris, i en això es basa el sistema automàtic de recomanacions. Quanta més música escoltem i valorem, més afinat serà el nostre perfil i més exacte serà el sistema de recomanacions.
  • Podem entrar als perfils d'usuaris similars, veure quina música escolten habitualment i escoltar-la nosaltres també.

El servei ens ofereix moltes altres característiques. És més senzill que entreu i ho proveu que no pas explicar-ho aquí!

D'altra banda, tot el projecte es basa en sistemes de codi obert. Sabeu que en parlem sovint, del codi obert i del programari lliure.

De moment us convido a provar el servei i a visitar el meu perfil a Last.fm Allà podeu fer-me alguna recomanació sobre els vostre gustos musicals, segur que descobriré alguna cosa nova i interessant!


Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure'ns a antonio arrova enraona punt cat

divendres, 18 de juliol del 2008

Accedeix als teus arxius des de qualsevol lloc.

Avui us proposem un concepte diferent d'accedir a la vostra informació des de qualsevol lloc, basat com no en la Xarxa. Es tracta dels serveis d'emmagatzematge d'arxius en línia. Tot i que n'existeixen uns quants, avui comentarem un dels més veterans: box.net

Box.net funciona com si tinguéssim un disc dur personal a Internet sempre disponible. Per començar a utilitzar-lo només hem de registrar-nos (amb un nom d'usuari, una adreça de correu electrònic i una contrasenya) i triar la modalitat d'emmagatzematge d'1GB, que és la gratuïta.



A partir d'ara, disposem d'una zona de treball on podrem crear carpetes i desar arxius de qualsevol tipus. Quan anem pel mon, només caldrà entrar de nou a http://www.box.net i identificar-nos per tenir accés a la nostra informació.


Algunes avantatges d'aquest sistema:
  • L'accés a la nostra informació només depén de tenir accés a Internet.
  • L'emmagatzematge és fa de manera segura i confidencial.
  • Podem decidir compartir alguns dels arxius i fer-los públics per a tothom.
  • Podem enviar els arxius al nostre espai de moltes maneres, per exemple adjuntant-los per correu electrònic a l'adreça upload@box.net
  • Podem trobar-li utilitats particulars (per exemple, per guardar còpies de seguretat fora de les instal·lacions de l'empresa).

També ofereixen modalitats de pagament amb més espai de disc, amb la possibilitat de convidar col·laboradors a zones del nostre espai, etc.

Si no coneixeu encara aquest tipus de servei us engresquem a provar box.net. Ens pot ajudar en el nostre dia a dia o ens pot alleugerir algun problema puntualment.


Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure'ns a antonio arrova enraona punt cat

divendres, 11 de juliol del 2008

YouTube també per a empreses.

YouTube és un dels llocs web que ha aconseguit més fama, se'n parla molt i sovint els mitjans de comunicació es fan ressò d'algun vídeo espectacular.

El vídeo és un mitjà molt àgil per explicar procediments de treball, accions o per donar instruccions. Algunes empreses i alguns professionals han sabut adonar-se del potencial d'aquest mitjà i utilitzen YouTube per penjar-hi vídeos sobre la seva feina, els seus productes o la seva empresa.

Alguns exemples d'aquests casos els podeu veure al canal de YouTube d'una empresa de la Sènia, on trobareu una sèrie de vídeos on es mostra com funcionen els seus productes. O també al canal d'una immobiliària de Pontevedra que mostra els pisos que té a la venda.

Internet permet connectar amb moltes persones així que és molt interessant saber esprémer les possibilitats que ens ofereix. Pel YouTube passen milions de persones cada dia, per tant és positiu tenir en compte aquest mitjà per mostrar la forma com treballem o els productes que venem.

Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure'ns a bernadette arrova enraona punt cat

divendres, 4 de juliol del 2008

Què és el posicionament orgànic? És important?

A les empreses amb web, una de les grans preocupacions és aconseguir un bon posicionament orgànic als cercadors.

Per saber què és el posicionament orgànic cal que recordem com funcionen les cerques a Internet. Generalment quan busquem una informació determinada fem el següent:

  1. Pensem en una paraula o una frase que identifiqui allò que busquem.
  2. Introduïm la paraula triada en un cercador i fem la cerca.
  3. El cercador ens ofereix una llista de webs que ha triat a través del seu motor de cerca, fent una sèrie de càlculs.
  4. Repassem els primers resultats, i si les pàgines que hem trobat no ens agraden tornem a començar, fent una altra cerca. Normalment només ens mirem els resultats de la primera pàgina! Veritat que només et mires la plana 1?

Doncs el posicionament orgànic intenta preparar el nostre web per aconseguir que quan algú faci una cerca amb text determinat, aparegui en els primers llocs, i si és possible en el primeríssim lloc.

Aquest tema és realment complex i demana d'un estudi molt detallat, tant de la redacció dels textos del web com de la seva estructura i la seva programació. És important fer un bon anàlisi abans de començar a construir el web i pensar en punts com:

  1. Quines paraules clau utilitzen els meus potencials clients quan busquen un producte com el que ofereix la meva empresa. Moltes vegades la terminologia del client no és com la nostra, i això cal saber-ho.

  2. Com s'han d'organitzar els continguts del lloc web, com s'han d'estructurar les pàgines, per aconseguir un bon posicionament.

  3. Com s'ha de redactar el text del web, perquè ofereixi informació interessant, ben redactada i alhora contingui, en un nombre determinat de vegades, les paraules clau que el nostre client utilitza en les cerques.

  4. Com s'ha de fer la programació i la construcció del lloc web per facilitar que els motors de cerca reconeguin el lloc web, identifiquin els termes clau i tinguin en compte el nostre web.

Si penseu en el nombre de webs que hi ha al món s'adonareu com és de complex fer un bon posicionament. Hem de tenir en compte que la majoria de potencials clients no ens coneixen i no buscaran el nostre nom a Internet. La gent busquem coses com "hotel platja Mallorca", "anorac lleuger barato", "pintura antihumitat terrats"...

Així que si teniu un web us recomanem que feu el següent exercici:

  1. Poseu-vos a la pell del vostre client i penseu com ell/a. Busqueu 2 o 3 cadenes de text amb les quals creieu que algú podria buscar un producte com el que vosaltres oferiu.

  2. Feu una cerca a Internet amb les cadenes que heu triat i mireu en quina posició surt el vostre web.

  3. Si no sortiu, proveu-ho amb algunes variants.

També us hem de dir que en alguns sectors hi ha molta competència pel posicionament. En el món de l'hoteleria i el turisme, per exemple, és molt difícil aconseguir un bon posicionament amb termes molt genèrics del tipus “hotel Barcelona” o “Apartament Salou”.

Sigui com sigui un lloc web corporatiu, és fonamental que tingui en compte la forma com els cercadors mostren els resultats de cerca. Així que ja ho sabeu: quan encarregueu un web corporatiu caldrà fer un pla de posicionament, abans d'escriure una sola línia de codi.



Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure'ns a bernadette arrova enraona punt cat